Експерт: Яким чином відбувається утилізація оргтехніки в Україні

Будь-яке підприємство рано чи пізно стикається з проблемою утилізації комп’ютерів і офісного обладнання. Через вміст в будь-який електроніці небезпечних для здоров’я та екосистеми хімічних елементів і сполук українська держава, останнім часом, посилює контроль над процесом утилізації такого обладнання.

Тому на сьогоднішній день переробка оргтехніки є затребуваним сервісом. Але надавати таку послугу можуть лише спеціальні сервісні центри – компанії, що мають всі дозвільні акти на збір, використання, знешкодження, і транспортування відпрацьованої електроніки. І таких компаній на території України, на жаль, не багато.
Як пояснює директор департаменту по роботі з клієнтами компанії Manzana, одного з лідерів ринку утилізації, дану послугу можна умовно поділити на кілька кроків.

«Перше – це подача заявки на утилізацію», – каже Анна. – Представник організації відправляє нам заявку на проведення робіт з утилізації офісного обладнання. Найчастіше цими операціями займається офіс-менеджер компанії-замовника або бухгалтер.

На другому етапі сторони підписують спеціальний контракт. Тут важлива присутність досвідченого юриста, який погоджує юридичну базу компанії-утилізатора з нормами вітчизняного законодавства. Якщо щось оформити неправильно, для обох сторін договору існують ризики отримати штраф.
Третій крок – це сама утилізація оргтехніки. Електроніку відвозять на спеціальний завод, де вона розбирається на однорідні матеріали. Там без шкоди для навколишнього середовища вилучаються небезпечні елементи: кадмій, свинець, ртуть, миш’як та ін.

«Як підприємству-замовнику вам слід вимагати від виконавця акти, що підтверджують процес правильної утилізації технічного обладнання. Хочу підсумувати, що процес утилізації офісної електроніки варто довіряти тільки професійним компаніям, що підтверджує свій статус попередньою співпрацею з великими клієнтами. Найкраще, якщо це були міжнародні соціально відповідальні корпорації», – рекомендує фахівець.